Plaanilise ravijärjekorra pidamise reeglid

  1. Ravijärjekord on tervishoiuteenuse osutaja poolt peetav andmekogu, tervishoiuteenuse saamist ootavate ravikindlustusega hõlmatud isikute kohta.
    1. Tervishoiuteenust osutatakse järjekorra alusel juhul kui tervishoiuteenuse osutajal puudub võimalus teenust osutada kohe ning tervishoiuteenuse osutamise edasilükkamine kindlaksmääratud tähtajani ei põhjusta patsiendi tervise halvenemist, ei mõjuta haiguse kulgu ega halvenda haiguse hilisemat prognoosi.
    2. Plaaniliseks raviks  registreeritakse patsiente järjekorda vastavalt Tervise- ja tööministri määrusele nr. 73, 27.12.2018.a. „Tervishoiuteenuste kättesaadavuse ja ravijärjekorra pidamise nõuded“, aluseks RaKS §38 lõige1 ja TTKS §56 lõige 1 pnkt 4.
    3. Ravijärjekordade eest vastutav isik on kvaliteedijuht.
    4. Ravijärjekordade pidamise tehnilise töö eest –  õigete andmete sisestamise ja väljastamise eest  vastutavad registraatorid/klienditeenindajad.
    5. Ravitöö eest vastutab ravijuht, kes  prognoosib vastavalt Tervisekassa lepingu mahu ja administratsiooni poolt etteantud andmete põhjal ravijuhtude  keskmise maksumuse ja  mahu päevaks, kuuks, kvartaliks ja jälgib selle täitmist. 
    6. Raviteenuse osutamise aluseks on  perearsti/eriarsti saatekiri. Välja arvatud erialad, kus saatekirja olemasolu pole vajalik.
    7. Plaaniliseks raviks registreerib patsiente üldjärjekorra alusel esimesele vabale ajale registraator/klienditeenindaja, korduvvisiitideks ka kabineti arst või õde. 
    8. Ravijärjekorda saab end lisada patsient või tema seaduslik esindaja üleriigilises digiregistratuuris ööpäeva ringselt ja haigla registratuuris koha peal kell 8.00–17.00 Elvas, Supelranna 19/21 ja Tartus, Vaksali 17.
  2. Patsiendi registreerimisel ravijärjekorda kantakse registreerimislehele alljärgnevad patsiendi andmed:
    1. patsiendi ees- ja perekonnanimi, isikukood, selle puudumisel sünniaeg.
    2. planeeritav vastuvõtu või hospitaliseerimise aeg.
    3. planeeritava tervishoiuteenuse osutamise näidustus (diagnoos, operatsiooni, uuringu, või protseduuri nimetus).
    4. patsiendi kontaktandmed.
    5. suunava arsti kontaktandmed (suunamise olemasolul).
    6. patsiendi ravijärjekorda registreerumise kuupäev.
    7. ravijärjekorras muudatuste tegemise (ravijärjekorras ette või tahapoole  viimise või järjekorrast väljaarvamise) kuupäev ja põhjus ning  märge, et patsienti on muudatustest teavitatud.
    8. järjekorda panemise põhjus ja kood, kui ooteaeg ületab ravijärjekordadele kehtestatud maksimumpikkust.
  3. Ravijärjekorra põhjused kodeeritakse alljärgnevalt:   registreerimine lubatud aja piires, rahalise ressursi piiratus, teenuse osutaja võimsuse puudumine, patsiendi poolne põhjus, teenuse osutamisega seotud põhjus, muu põhjus.
  4. Muudatustest plaanilise ravi järjekordades teavitab klienditeenindaja kõiki tegevusega seotud inimesi (personali) ja patsienti ning teeb registreerimisdokumentidesse sellekohase märke ühe ööpäeva jooksul peale muudatuse ilmnemist, säilitades kogu eelneva informatsiooni.
  5. Asutuses tööst tingitud muudatusi plaanilises järjekorras võib teha ravitöö eest vastutav isik või eriarst. Patsiendi poolsel ravijärjekorra muutmisel hilisemale ajale klienditeenindaja.
  6. Klienditeenindaja  peab ravijärjekorda elektrooniliselt. Vajadusel edastab registreeritud andmed ravijärjekordade eest  vastutavale isikule.
    1. Patsientide registreerimine ambulatoorseteks vastuvõttudeks, uuringuteks ja protseduurideks  toimub tervishoiuteenuse osutamise koha (Elva ja Tartu) registratuuris patsientide elava järjekorra alusel või telefoni teel numbril 737 0300 ja 734 1903.
    2. Patsientide registreerimine statsionaarse õendusabi ja järelravi osakonda toimub tervishoiuteenuse osutamise koha registratuuris Elvas, Supelranna 19/21 või telefoni teel numbril 737 0300 perearsti või eriarsti poolt.
  7. Klienditeenindaja on kohustatud esimesel pöördumisel registreerima kõik saabunud ravijärjekorra taotlused esimesele vabale ajale, olenemata ravijärjekorra pikkusest või muudest asjaoludest.
  8. Ravijärjekorda registreerimisel tervishoiuteenuse osutaja tegevuskohas annab klienditeenindaja patsiendile sellekohase kirjaliku teate. Telefoni teel registreerunud patsiendile teatatakse suuliselt vastuvõtu aeg, tervishoiuteenuse osutaja nimi ja telefoninumber.
  9. Kui patsientide registreerimisel tekib probleeme, siis suunatakse patsient otse või  ühendatakse kõne ravijuhile või  ravijärjekordade eest vastutavale isikule,  kes lahendavad tekkinud probleemid.
  10. Ravijärjekordade  tekkimisel üle lubatud ooteaja ja muudest organisatoorsetest probleemidest  teavitab klienditeenindaja ravijärjekordade eest vastutavat isikut, kes edastab teate ravitöö eest vastutavale isikule ja koos leitakse lahendus.
  11. Ravijärjekorra maksimumpikkus statsionaarse ja päevakirurgia korral ei või ületada 8 kuud, ambulatoorse eriarstiabi korral 6 nädalat, koduõenduse puhul 2 nädalat.
  12. Vältimatut abi osutab Kiirabi telefonil 112.
  13. Klienditeenindaja jälgib ja tagab, et patsientidele oleks nähtavas ja  kättesaadavas kohas  väljas alljärgnev info:
    1. Vastuvõtuajad eriarstide kaupa.
    2. Teave ööpäevaringselt vältimatut abi osutava tervishoiuteenuse osutaja kohta.
    3. Kaebuste esitamiseks Tervishoiuteenuse osutaja, Tervisekassa, Terviseameti kontaktandmed.
    4. Kaebuste esitamise kord ja blanketid.
    5. Ravijärjekorra pidamise juhend ja ravijärjekordade maksimumpikkused.
    6. Tervisekassa raviteenuste loetelu, seadused tervishoiuteenuse osutamise kohta – asuvad registratuuris.
    7. Lepingu teave Tervisekassaga.
    8. SA Elva Haigla tasuliste teenuste hinnakiri.